ניווט מהיר
פותח על ידי Startup Booster
עם אשפוזך במחלקתנו, ברצוננו למסור לך ולבני משפחתך מידע על המחלקה. אנו מקווים שמידע זה יוכל להקל על השהות בבית החולים.
צוות המחלקה ישמח לסייע לכם ולענות על כל שאלה נוספת שתתעורר.
טלפון המחלקה: 02-6776675/6,
פקס: 02-6776612
מיקום המחלקה: מכון שרת, קומה הראשונה
הטיפול במחלקה כולל בין היתר שילוב של טיפולים שונים במחלה, ביניהם מתן טיפולים כימותרפיים, ביולוגיים ואימונוטרפיים, טיפולים רדיואקטיביים ייחודיים לגידולים נוירו אנדוקריניים, טיפולי קרינה ממוקדת SIRTEX לכבד, טיפול ביוד רדיואקטיבי ואשפוז לצורך טיפול קרינתי.
בנוסף ניתן גם טיפול בסיבוכי מחלה, איזון סימפטומים, טיפול תומך תוך ליווי המטופל ומשפחתו לאורך כל שלבי המחלה.
קבלה משרדית
עם הגיעך לבית החולים וטרם קבלתך למחלקה, עליך לפנות לעמדת "קבלת החולים" עם טופס ה"הפנייה לאשפוז" וטופס 17 מקופת החולים, שם יתבצע הרישום המשרדי לבית החולים. לאחר מכן, יש להגיע למחלקתנו עם הטפסים אותם תקבל. בהתאם לסיבת הגעתך תופנה ע"י המזכירה או האחות האחראית לבדיקות דם (מתבצעות בקומה 1- במכון שרת), לחדר המשפחות או לחדר.
קבלה רפואית וסיעודית
בהמשך, תתקבל על ידי אחות שתבצע לך קבלה סיעודית, הכוללת ריאיון, על מנת שנוכל להכיר אותך ואת מצבך יותר טוב, מדידת סימנים חיוניים (לחץ דם, דופק, חום, רווי חמצן בדם, אומדן כאב ומדידת סוכר בהתאם לצורך) וענידת תג זיהוי. בשלב זה, יוסבר לך אודות סדר היום במחלקה, השירותים השונים הניתנים באשפוז ותקבל מידי האחות הדרכה בנוגע לטיפול הספציפי אליו הגעת. לפי הצורך ניקח גם בדיקות סקר שונות ע"פ הנחייה ממשרד הבריאות/ בנוסף, תעשה קבלה רפואית ע"י רופא/ה במחלקתנו. בשלב זה יש לדווח על כל טיפול תרופתי אותו את/ה נוטל/ת באופן קבוע. חשוב ביותר לדווח לצוות המטפל על כל רגישות, לתרופות, למזון או לדם ולמוצריו.
במידה והנך סובל/ת מתופעות לוואי כלשהן הנוגעות לטיפולך או למצבך הרפואי או מתסמינים אחרים כולל כאב, בחילות, חוסר תאבון, קושי בשינה, חרדה, עצבות או כל דבר אחר אשר משפיע על איכות חייך, אנא שתף/י בזאת את האחות המבצעת את הקבלה, הרופא או אחות מרכזת הטיפול שלכם ואנו נעשה כל שביכולתנו להקל עליכם.
במידה והנך חש/ה חוסר יציבות בעמידה או הליכה, סחרחורות או חולשה כללית, אנא דווח/י זאת לאחות בקבלתך, אנו נדאג לכך שיהיה פעמון ליד מיטתך ונבקש שלא לרדת מהמיטה ללא ליווי, וזאת על מנת למנוע נפילה.
אם הנך רגיש לסוג מזון כלשהו או זקוק לכלכלה מיוחדת, אנא, דווח על כך לאחות. לאנשים עם שיניים תותבות תינתן קופסא לאחסונן.
על כל מטופל ומשפחה יש לדווח בתחילת האשפוז או במהלכו באם קיים קושי בחזרת המטופל לביתו. זאת, כדי שנוכל לעזור ולתאם עבורו מסגרת מתאימה לשחרור, לפי מצבו הרפואי.
בכל יום מתקבלים למחלקתנו מספר מטופלים בו זמנית, בין אם מהבית לצורך קבלת טיפול כימותרפי או מהמיון, טיפול יום והמרפאות. לכן, תיתכן המתנה בין בדיקה לבדיקה ועד אשר מתפנה חדר. אנא קבלו זאת בהבנה וסבלנות ודאגו מראש לעיסוק בזמן ההמתנה (ספר, תשבץ, מלאכת יד וכד’). אנו עושים כל שביכולתנו לתת את הטיפול הטוב ביותר לכל מטופל/ת ולדאוג לקדם את כניסתכם לחדר והתמקמות בו. במידה והנך מרגיש חולשה או קושי בישיבה ממושכת, אנא דווח זאת לאחות האחראית ונדאג לסדר לכם מיטה בפרוזדור עד אשר יתפנה מקום.
בכל משמרת, לכל מטופל יש אחות שמרכזת את הטיפול בו בכל ההיבטים (סיעודיים, סוציאליים, נפשיים ותיאום התייעצויות רפואיות שונות). בתחילת כל משמרת, האחות מרכזת
הטיפול תציג עצמה בפניך ואליה ניתן לפנות בכל שאלה ובעיה. אנו משתדלים להיענות לקריאתכם במהירות האפשרית.
אין ליטול תרופות באופן עצמאי ללא ידיעת האחות מרכזת הטיפול.
בזמן הטיפולים הסיעודיים בחדר, בני משפחה ומלווים יתבקשו לצאת, כדי לאפשר פרטיות לכלל המאושפזים.
במחלקה 32 מיטות אשפוז, חלקן בחדרים זוגיים וחלקן בבודדים.
האחות תערוך לך היכרות עם המחלקה והחדר בו תאושפז. קביעת מיקום המטופלים בחדרים מתבצעת על ידי צוות המחלקה, על פי שיקולים מקצועיים וצרכי המחלקה, והמקום עשוי להשתנות במידת הצורך במהלך האשפוז.
מה יש בחדרים?
ליד כל מיטה וכן במקלחת ובשירותים יש פעמון מצוקה לעת הצורך ובכל מקרה של צורך בעזרה.
לצד כל מיטה יש מנורת קריאה, טלוויזיה עם שלט ומיטה נוספת למלווה, שאותה יש לכסות בסדין לפני השינה.
יש להשליך מגבות / מצעים מלוכלכים לאחד מאוגרי הכביסה מול חדר 3 או 10.
ביקור רופאים מתקיים כל יום בין השעות 08:00-14:00
במהלך הביקור, יוכל המטופל להתעדכן אודות מצבו הרפואי, להציג שאלות לצוות המטפל בו ולהיות מעורב ושותף בתהליך הטיפול. לקראת הביקור, מומלץ להכין מראש שאלות כתובות בנושאים שאתה מעוניין להעלות בפני הצוות המטפל.
בשעות בהן מתקיים ביקור רופאים יכול להישאר לצד המטופל בן משפחה אחד.
ניתן לקיים שיחה עם רופא המחלקה בשעות הצהריים לפי תאום מראש עם האחות הראשית או מזכירת המחלקה
ניתן לקיים שיחה עם האחות הראשית בימי א'-ה' בשעות הבוקר לאחר תאום עמה.
בוקר:07:00-15:00
ערב:15:00-23:00
לילה:23:00-07:00
בחצי השעה הראשונה של כל משמרת האחיות יש החלפה בין הצוותים לצורך מסירת מידע.
בזמן זה, יוכל הצוות הסיעודי להתפנות לפניות דחופות בלבד, נודה על סבלנותכם.
ארוחת בוקר: 08:00-09:00
ארוחת צהריים:12:00-13:00
ארוחת ערב:17:30-18:30
הארוחה מותאמת למצבו הבריאותי של כל מטופל.
ישנן תוספות של אבקת חלבון, מילקשייק, אנשור, אוסמוליט ועוד שנועדו להעשרה תזונתית במידת הצורך.
ניתן לבקש מאחות מרכזת הטיפול או המזכירה לשוחח עם דיאטנית לייעוץ תזונתי.
קיימת אפשרות להזמין גם אוכל מבד"ץ ע"י בקשה ממחלקת האוכל בזמן ארוחת הבוקר או באופן פרטי.
מומלץ להביא כלי רחצה- מברשת שיניים, משחת שיניים, שמפו, כלי גילוח, נעלי בית.
אם נוח לך להשתמש בסוג מסוים של סבון, או אם ברצונך ללבוש פיג'מה פרטית שלך, אין כל מניעה להביא גם פריטים אלה.
לקראת סיום הטיפול הרפואי יימסר למטופל ולמלווה מועד השחרור. במידה ונדע על השחרור יום לפני נדאג ליידע אתכם אך לא תמיד יודעים זאת מראש. שחרור מהמחלקה מתבצע בד"כ בשעות הבוקר, עד השעה 12:00.
המטופל יקבל לידיו מכתב סיכום, עמו יש לפנות לרופא המטפל בקופ"ח. הפנייה לרופא המשפחה לאחר השחרור חשובה מאוד לשמירת רצף הטיפול הרפואי.
תרופות להמשך טיפול לאחר השחרור לא מסופקות על ידי בית החולים אלא ע"י קופ"ח בקהילה לפי מרשם מאתנו.
נודה לכם אם תסייעו לנו במאבקנו למניעת העברת זיהומים ע"י שמירה על מס' כללים:
מאושפזים עם מגבלות פיזיות הנמצאים בסיכון לנפילה מתבקשים להיעזר באנשי הצוות בעת ירידה או חזרה למיטה כדי להימנע מנפילות!!
לחלק מהמאושפזים צנרת המיועדת לטיפול. אנא היזהרו בעת ניידות ממשיכתה/ שליפתה בטעות. במקרה של דימום אנא קראו מיד לאחות ולחצו עם גזה לעצירת הדימום כטיפול ראשוני.
ביקור אורחים אצל המאושפזים מתקיים לאורך כל היממה וללא הגבלת זמן. עם זאת, נבקש שתהיה התחשבות במצב המטופל והצורך של שכנו/ה לחדר מבחינת פרטיות ושקט.
ככלל, לא ישהו יותר משני מבקרים בו זמנית ליד מיטת המאושפז. זאת, כדי לאפשר את מנוחת המטופלים ופרטיותם ובכך גם לסייע במניעת העברת זיהומים במחלקה.
אנשים שאינם בקו הבריאות מתבקשים להימנע מביקור במחלקה ; עדיף להימנע מלהביא תינוקות ופעוטות.
בשעות הלילה יתאפשר ליווי צמוד של מלווה אחד למאושפז ולפי מצבו של המטופל.
לרשותכם עומד חדר משפחות מרווח. אנא שימרו על הניקיון לרווחת כולנו!
לנוחיותכם: מתקן לשתייה חמה וקרה, כוסות חד פעמיות, קפה, תה וחלב, באדיבות "דרכי מרים" מקרר וטלוויזיה . אנא שמרו על הניקיון
בנוסף קיים מיחם לשבת, מיקרוגל, מכונת קרח ומקרר. אנא סמנו את שמכם על מזון הנכנס למקרר. בכל יום ה' מנקים את המקרר ומזון שאינו מסומן נזרק.
מומלץ לכוון את האור ואת המיטה שלך לפני כניסת שבת.
נרות שבת: מדליקים במרוכז בתחנת אחיות. אין להדליק נרות שבת בחדר האשפוז בשל סכנת שריפה.
עישון
חל איסור מוחלט על עישון בין כותלי בית החולים!
חפצי ערך
מומלץ לא להביא לבית החולים חפצי ערך כגון: תכשיטים, חפצים אישיים בעלי ערך רגשי ומסמכים שאינם נחוצים במהלך האשפוז. עם זאת, בחדרים יש כספת הניתנת לשימושכם בעת האשפוז.
לתשומת לבכם: בית החולים אינו אחראי לנזק, אבדה או גנבה של פריטים אישיים של חולים. כספת לשימושכם ליד המיטה.
במידה ונגנב מכם פריט בעל ערך אנא ידעו את האחות המטפלת או את המזכירה והיא תדווח לביטחון.
סידורי חניה
ניתן לקבל עזרה ממזכירת המחלקה או מהעובדת הסוציאלית
בבית החולים מתקיימת הוראת סטודנטים במקצועות הרפואה, הסיעוד ובמקצועות בריאות אחרים. אנו מקווים שתגלו סובלנות והבנה לנושא חשוב זה, ותשתפו עימם פעולה.
זכותך לפנות לאחראי על פניות הציבור וזכויות המטופלים במוסד הרפואי בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה. זכותך לקבל ממצאים ומסקנות של בדיקת תלונתך.
המשרד פתוח בימים א-ה; בין השעות 08:00-15:00 ונותן מענה לשני בתי החולים של הדסה.
מיקום: המרכז הרפואי הדסה עין כרם - קומת ביניים (קומה 0)
טלפון: 02-6777555
פניות בכתב בלבד:
דואר: נציבות פניות הציבור, המרכז הרפואי הדסה עין כרם, ת.ד 12000 ירושלים.
מיקוד: 9112001
פקס: 02-6778665
פניה דרך אתר הדסה: https://hadassah.health/
יש לציין את נושא הפנייה בראש המכתב, בצירוף פרטים מלאים של הפונה ומס' טלפון לחזרה.
במקרים דחופים בלבד: במשמרות ערב ולילה,
בשבת ובחג - הפנייה לנציב פניות הציבור תיעשה
באמצעות האחות הכללית.
אנו לשירותכם בכל פנייה ושאלה
בברכת החלמה מהירה,
צוות המחלקה