נגישות

13.3.2021

לכב'

מר ברונו לביא משנה למנכ"ל

פרופ' יורם וייס מנהל ביה"ח הדסה עין כרם

ב-15 בדצמבר 2020 אמי אובחנה בסרטן ריאות. עבורנו הדבר היה בגדר הלם מוחלט, כי מעולם לא נזקקנו

למערכת רפואית מורכבת כל-כך עבורה. עד היום הזה היא היתה בריאה לחלוטין.

לא רק שהיינו לחוצים מעצם הבשורה הקשה, אלא גם חששנו מחוסר הוודאות וחוסר האונים – לא ידענו מה

עושים ומאיפה מתחילים. חששנו מהתמודדות עם המערכת הרפואית: מה ההליכים הנדרשים? איזה הן הבדיקות

הנכונות? עם מי כדאי וצריך להתייעץ? מהי דרך הטיפול הנכונה? וחרדנו שמא אנו עשוים לאבד חלילה זמן יקר

עבורה ועבורנו.

הרופא המשפחתי שלנו יעץ לנו לדבר עם הגב' דליה גורדון המתאמת האונקולוגית האישית בהדסה; עצה

שבהמשך הסתברה לנו כחשובה ומוצלחת ביותר!

מלכתחילה המפגש עם דליה היווה לנו ממש הצלה – היא היתה שם עבורנו בכל נקודת זמן, לענות ולהתייחס לכול

שאלה ותחושה שצצה אצלנו. בזכות הטיפול הענייני והנימרץ של דליה, יכולנו להרגע ולחוש ביטחון מצטבר בעזרה

שנדרשה מאתנו עבור אמי. דליה כיוונה אותנו למחלקות השונות, יצרה קשר מידי ישיר ויעיל ביניננו לבינן; הדבר

היה עבורנו הקלה, חסכון בזמן, הורדת לחץ ובלימת התלבטויות מיותרות. כך יכולנו לסמוך על המערכת ביתר

שאת ולהתמקד כול כולנ ו בטיפול הרפואי.

הודות לדליה ועבודתה, כול חוויית בית-החולים הפכה להיות אישית יותר. אמי חשה לא כחולה מין המניין אלא כבן

אדם המקבל טיפול רפואי אכפתי ואנושי.

אין לי ספק ששירות מסור ומרגיע שכזה רק תורם לבריאות הנפשית של החולה ומשפחתו.

אין לנו מספיק מילים להודות לדליה על השירות הנפלא שעשתה עבורנו.

ובאותה הזדמנות גם להודות למשפחת הרופאים,האחיות ושאר אנשי המערכת שעושים עבודת קודש אמתית,

ואשר בתיווך דליה נוצר קשר טוב וחיובי כמו שחווינו .

אנו תקווה שלכול מי שנזקק לטיפול רפואי כזה או אחר, יהיה אדם מקסים כמו דליה לעזרה בעת כניסתו בשערי

בית החולים.

במלוא הכ בוד

קרלה

______________________________________________________________

 

11.3.20

לכל המעוניין.

על חשיבות התפקיד אחות מתאמת אונקולוגית אישית.

בתקופה הקשה ביותר בחיי, כשהתגלה אצלי הסרטן, בהגיעי לבית החולים הדסה, פגשתי אחות מתאמת אונקולוגית

אישית. היתה זו האחות דליה גורדון. אשה שבמהותה ובהווייתה היא התגלמות הטוב בעולם.

בחמלה,באהבה, ברגישות, באמפטיה אין סופית, במקצועיות רבה שמכירה את עולם הרפואה והטיפול, הנחתה אותי בכל

נפתולי הבירוקרטיה וההיערכות שבהם נתקלתי. בתקופה שבה הרגשתי שנפלו עלי השמיים.

דליה עזרה לי להתנהל בעולם לא מוכר, מעורר חרדות ועצב.

דליה ליוותה והאירה את הדרך, הקלה וקצרה תהליכים, פשוטו כמשמעו , הפכה את המסע הזה לרך וידידותי יותר.

תפקידה של דליה מקפל בתוכו מספר דמויות : אחות מקצועית בעלת ידע רפואי רב, עובדת סוציאלית,מטפלת גוף נפש

ומלאך והכל בחבילה אחת.

הדרך אל הבדיקות, הניתוח, הטיפולים הכימותרפיים וההקרנות בלווי שלה הפכו לחוויות פחות מאיימות.

דליה, בשלוות הנפש שלה, ביכולת ההכלה , ההבנה ובטוב ליבה השרתה רוגע וביטחון. בכל שאלה שהתעוררה היא תמיד

הייתה נגישה , תמיד קיבלתי מענה נכון, אמין ועצות נפלאות, עד היום כשנתיים אחרי הטיפול. כך עם כל המטופלות.

אני מבקשת להדגיש ולומר. מנסיוני, התפקיד הזה של אחות מתאמת אונקולוגית אישית, חשוב מאין כמותו. הוא מייצג עולם

רפואה נאור והומני ששם את חשיבות רווחת האדם בעדיפות עליונה ,שמאמץ את הגישה שרפוי מיטבי צריך לכלול את

הפיזי והנפשי רוחני כאחד. בית חולים שנוהג כך ישגשג תמיד ויביא מרפא רב ערך למטופליו.

כולי התפעלות מן התפקיד המיוחד הזה, שגם דורש אנשים מיוחדים מאוד שיודעים לעשות את השילוב העדין והמורכב

הזה. יבורכו יוזמיו.

הבחירה בדליה גורדון, נכונה ביותר ומדוייקת.

זכיתי שפגשתי באשה מופלאה כמוה. מי יתן וירבו כמותה.

בהערכה ובהודייה

רינה

______________________________________________________________

 

שלום רב, .

מבקש לשתף אותך בחוויה המטלטלת שעברתי לאחרונה, ובעיקר להפנות זרקור לעזרה ולתמיכה המשמעותית שזכיתי לקבל אצלכם בהדסה.

באמצע יוני השנה אובחן אצלי גידול בבית החזה בגודל של מספר סנטימטרים.

ברגע אחד השתנו חיי וחיי בני משפחתי הגרעינית. מאותו הרגע נאלצנו להתמודד עם מצב חדש, בלתי מוכר, מלחיץ ומאיים מאוד. שתי חזיתות נפתחנו לפנינו בו זמנית: 1. חוסר התמצאות המוחלטת במחלה, במערכת הבריאות, במערכת הביטוחית, והמערכות הבירוקרטיות הקשורות לשני האחרונים. 2. המצב הנפשי שלי ושל בני משפחתי.

את התאום לבדיקות האבחון הראשונות אליהן הופנינו עשינו בעצמינו וניגשנו אליהן לבד (במסגרת קופת החולים ובמכוני איבחון חיצוניים). אלה היו חוויות שליליות שגרמו לנו לייאוש, תסכול, וכעס רב מאוד. לא ידענו איך להתנהל במערכות האלה, והבירוקרטיה הקשורה אליהן לא היתה ידידותית, היא היתה קרה ומנוכרת – וזאת באחת התקופות הקשות ביותר שלנו.

ההתנסויות הראשונות האלו פגעו בביטחון שלי ושל אישתי ביכולת שלנו להתמודד עם המחלה, פיתחו אצלי הרגשת דיכאון וחוסר אונים, ופגעו באופן כללי בתפקוד המשפחה והבית. תחושת "הדחיפות" הבלתי מסופקת היתה הרסנית.

כאשר הופנינו להדסה עין כרם, הדבר הראשון שעשינו היה ליצור קשר עם שרות "אחות מתאמת אישית". להפתעתינו, קיבלנו מענה מיידי, ואוזן קשבת. מאותו הרגע כל צורת ההתמודדות שלנו עם המחלה והמערכות המטפלות השתנה לחיוב. למעשה האחות המתאמת נתנה לנו תמיכה רגשית, הובילה אותנו בתוך המבוך הבורוקרטי, תיאמה עבורינו את הבדיקות והאישפוז ביעילות ובמהירות, הציגה ופתחה בפנינו אפשרויות שלא הינו מודעים אליהן, וסיפקה לנו מידע ברור לגבי מה שעמד לפנינו. היא נפגשה וליוותה אותנו בכול ביקור בבית החולים בתקופת האיבחון, במהלך האישפוז, ובמהלך ההתאוששות לאחר השחרור.

לא פחות חשוב מכל אלה, היא התחושה שהעניקה לנו; תחושה שעכשיו המערכת נרתמת עבורינו, נרתמת כדי לספק את הטיפול הטוב ביותר להצלת חיי, שאין יותר צורך להלחם נגד המערכת. הרגשנו שאנחנו כבר לא במרוץ נגד השעון.

הכתובת המקצועית, הידידותית, והתומכת שהאחות המתאמת סיפקה לנו היוותה גורם מרכזי ביכולת ההתמודדות שלי עם המחלה ובשמירת הבריאות המשפחתית שלנו.