ביום חמישי האחרון הגיעו למלר״ד (חדר מיון) ילדים בהדסה עין כרם 4 ילדים עם תסמיני הרעלת בנזודיאזפינים אשר אותרו בדמם של שלושה מהם, כאשר מקרה דומה דווח לרשויות לפני כן.
צוות המלר״ד וצוות הגנת הילד בבית החולים דיווחו על המקרה והעלו את החשש לאירוע נרחב יותר מאשר חשיפה נקודתית וחד פעמית.
בעקבות דיווח זה פתחו הרשויות בבדיקה נרחבת.
פרופ׳ סער חשביה, מנהל מלר״ד ילדים בהדסה עין כרם וסגן מנהל בית החולים:
״חשוב להבין כי מקרי הרעלות בנזודיאזפינים עלולים להיות מסכני חיים ומתרחשים לרוב בילדים על רקע נטילה אקראית ומתוך סקרנות ( exploratory ingestion ) של תרופות הרגעה שנמצאות בביתם. אבל הפעם- הצבענו כולנו, בזכות עירנות הצוות במלר״ד, על החריגות.
מקבץ המקרים הנוכחי היה חריג גם בעובדה שמספר ילדים הורעלו בו-זמנית וגם לאור היעדר גישה אפשרית לתרופות מרשם בסביבתם של הילדים״, הוא מדגיש, ״לכן דיווחנו מיידית״.
״מלבד מתן טיפול רפואי מיידי ומציל חיים, תפקידו של הצוות במלר״ד ילדים הוא הגנה על שלומם ובטיחותם של ילדים ואף להיות להם לפה כשצריך. אנו שמחים שעירנות הצוות ויכולתו להבין את התמונה הרחבה היו המניע לבדיקה הנרחבת והיעילה של הרשויות״.