נגישות

מטופל/ת יקר/ה,

התקבלת למרכז הרפואי הדסה לצורך טיפול ומעקב. המידע שבחוברת זו נועד לסייע לך למשפחתך להגיע להבנה ולשיתוף הפעולה עם הצוות במהלך השהות במחלקה.

אנו מאחלים לך החלמה מהירה,

צוות המחלקה

צוות המחלקה

צוות המחלקה הינו רב תחומי הכולל צוות סיעודי, צוות רפואי, עובדת סוציאלית, דיאטנית, פיזיותרפיסטית, רוקחת קלינית, סטודנטים לרפואה ולסיעוד, כוח עזר, מזכירה רפואית.

קבלה למחלקה

בהגיעך למחלקה תתקבל על ידי אחות אשר תדריך אותך לגבי נהלי המחלקה, סדר היום במחלקה, מבנה המחלקה ופרטים חשובים נוספים. תתבקש לענות על שאלות הקשורות להיסטוריה הבריאותית והרפואית שלך במטרה להכירך בצורה הטובה ביותר. בהמשך, רופא המחלקה יערוך עמך היכרות.

אחות מרכזת טיפול

לכל מטופל יש אחות אשר מרכזת את הטיפול בו בכל ההיבטים - סיעודיים, סוציאליים ונפשיים ומתאמת התייעצויות רפואיות שונות. תוכל לפנות למרכזת הטיפול בכל שאלה ובעיה.

ביקור רופאים

בשעות הבוקר מתקיים ביקור רופאים. זהו הזמן לשאול שאלות ולהיות שותפים בהחלטות הטיפול שלך. מומלץ וחשוב להכין שאלות מראש. אנו נשתדל לענות על שאלותיך בדבר מצבך הבריאותי ותוכנית הטיפול להמשך שהותך.

המעורבות שלך חשובה לבריאותך!

שאל/י את הצוות המטפל 3 שאלות:

מהי הבעיה הרפואית שלי

מה התכנית לגבי

מה עלי לעשות ולמה זה חשוב

להרחבה וסרטון בנושא "שאל אותי 3" – לחץ כאן

שיחה עם רופא בכיר, אחות ראשית

הנך מוזמן לשוחח עם הצוות הבכיר ולהתעדכן על מצבך ותכנית הטיפול שנקבעה לך. הצוות עומד לשירותך לפניות בכל נושא רפואי וסיעודי או בכל שאלה אחרת. אנא פנה לאחות המטפלת לקבלת מידע כיצד ניתן לקבוע פגישה עם איש צוות. מומלץ לבחור בן משפחה או מלווה שאתה סומך עליו והוא יהיה איש

הקשר שלך מול הצוות הרפואי ביחד איתך.

הטיפול התרופתי

במסגרת האשפוז מתקיימת חלוקת תרופות על ידי הצוות הרפואי. אין ליטול תרופות באופן עצמאי. יש ליידע את הצוות הרפואי בדבר תרופות הניתנות באופן קבוע.

עם אשפוזך, יש לדווח לצוות הרפואי על כל רגישות לתרופות כלשהן

תזונה ודיאטה

הטיפול התזונתי מהווה מרכיב מרכזי במניעה וטיפול במחלות ומצבי תת-תזונה נלווים ועל כן מקטין את הסיכון לסיבוכים ואת מספר ימי האשפוז. המזון המוגש לך בבית החולים מספק את הדרישות התזונתיות בהתאם למצבך הרפואי ובהתאם לנהלי תברואה מחמירים.

מטופלים עם סיכון לתת תזונה או עם מצב תזונתי מורכב, יופנו להערכה ולטיפול של הדיאטנית המחלקתית. במידה והנך מעוניין במזון צמחוני או טבעוני, אנא עדכן את האחות מרכזת הטיפול בך.

הנחיות לאחסון מזון במקרר מטופלים

יש לארוז את המזון בשקית סגורה

יש לציין את שם המטופל ותאריך הכנסת המזון על מדבקה ייעודית

מזון לא מזוהה - ללא שם ואשר פג תוקפו מעל 48 שעות ייזרק מטעמי בריאות.

אנו ממליצים לא להביא מזון מחוץ לבית החולים כדי להימנע מבעיות תברואה

ואי התאמה לדרישות התזונתיות שלך

שירות סוציאלי

צוות המחלקה לעבודה סוציאלית מספק טיפול ישיר, הדרכה וייעוץ למטופלים ולבני משפחה בכל בית החולים, במגוון מצבים רפואיים, ומסייע בהתמודדות עם מחלה, טיפולים וקשיים הכרוכים באשפוז. ניתן להיעזר בצוות לצורך תמיכה רגשית, תכנון לקראת שחרור מאשפוז ומימוש זכויות רפואיות. השירות ניתן למטופלים ולבני המשפחה.

ניתן לפנות ישירות למחלקה לעבודה סוציאלית או באמצעות הצוות המטפל.

מרכז "כיוונים" לזכויות רפואיות

שירות ברור זכויות בביטוח לאומי, קופות חולים, משרדי ממשלה ועוד, כולל הגשת תביעות מקוונות. השירות ללא תשלום.

הדסה עין כרם

טל': 02-6779711

מיקום: - בניין דוידסון, קומת כניסה

שעות פעילות: ימים א'- ה', בין השעות:

09:00 - 14:00

הדסה הר הצופים

מיקום: המחלקה לעבודה סוציאלית, ליד אולם שאכט

טלפון 02-5844374

ביקור אורחים

שעות ביקור האורחים מפורסמות בכל מחלקה - ודא עם הצוות המטפל מהן שעות הביקור ומהן ההנחיות למבקרים.

נוכחות מבקרים במחלקה בשעות לא מקובלות מפריעה את מנוחת המטופלים האחרים

ועלולה להפריע לעבודת הצוות המטפל ולפגוע באיכותה.

נודה לך אם תוכל לשתף את מבקריך בשעות הביקור במחלקה.

מניעת כאב

לצוות המטפל בהדסה יש מחויבות עמוקה לנושא מניעת וטיפול בכאב. ספר לנו אם הנך חווה כאב בינוני או חזק, בייחוד אם מלווה בסבל או מפריע לתפקוד. נעשה את מירב המאמצים להקל עליך.

מניעת פצעים

פצע לחץ עלול להתפתח בעיקר אצל מטופלים שאינם מסוגלים לנוע באופן עצמאי ומרותקים למיטה ועלול לגרום לכאב וסבל רב למטופל. קיימות דרכי מניעה באמצעותן ניתן להפחית את הסיכון לפתח פצע לחץ. במידה והנך בקבוצת סיכון לפצע לחץ, צוות המחלקה יסייע לך וידריך אותך ואת משפחתך על דרכי המניעה והעזרים הקיימים .

להרחבה בנושא מניעת פצעי לחץ, לחץ כאן

מניעת זיהומים

על מנת לצמצם ככל הניתן את החשיפה לזיהומים, מומלץ, להימנע מביקורים מיותרים ולהגביל ל-2 מבקרים בלבד בו זמנית. בכל כניסה ויציאה מהחדרים יש לחטא את הידיים עם תמיסת "הדסול" (חומר לחיטוי ידיים), הנמצאת בכניסה לכל לחדר . בנוסף, יש לבצע היגיינת ידיים לפני אכילה, לאחר ביקור בשירותים ולאחר טיפול בכביסה מלוכלכת.

במקרים בהם על דלת הכניסה לחדר קיים שלט בולט לעין, אדום, צהוב או ירוק, יש לוודא עם הצוות המטפל, אילו אמצעי מיגון נדרשים בטרם הכניסה לחדר. במקרים בהם יידרשו המבקרים ללבוש חלוק /סינר וכפפות - אין לצאת עימם מהחדר. יש להורידם לפני היציאה, להשליכם לפח ולבצע היגיינת ידיים. במקרים בהם מצוין על שלט הבידוד "בידוד מגע CDI" או כאשר יש לכלוך גלוי על הידיים- יש לבצע רחצת ידיים עם מים וסבון אנטיבקטריאלי לפני היציאה מהחדר (חיטוי ידיים בתכשיר אלכוהולי אינו מספיק).

על המבקרים לטפל רק בבן המשפחה/ מטופל אליו הגיעו. בזמן הביקור יש לשהות בתוך החדר, אין להסתובב במסדרונות ולגשת לחדרים אחרים.

אין לגעת בציוד ומכשור משותף במקומות ציבוריים במחלקה (כגון: עגלות טיפולים, כביסה וכו'). אל תהססו לבקש מהצוות המטפל לחטא/לרחוץ את ידיהם לפני הטיפול ביקירכם

להרחבה בנושא מניעת זיהומים, לחץ כאן

ביטחון אישי

צוות המחלקה יסייע לך לשמור על בטיחותך הפיזית, בזמן שהותך במחלקה.

פעמון: ליד כל מיטה וכן במקלחת ובשירותים קיים פעמון מצוקה בהישג יד. בכל מקרה של צורך בעזרה יש ללחוץ על הפעמון.

ארונית: הארונית ניידת על גלגלים. יש להימנע מלהישען על הארונית.

עמוד עירוי: העמוד נייד על גלגלים ומטרתו לשאת את שקית העירוי. אין להזיז את העמוד שלא לצורך ואין להישען עליו.

כיסא גלגלים: כיסא הגלגלים מיועד למטופלים ולא לאורחים. בכיסא הגלגלים ישנם מעצורים שניתנים לסגירה ולפתיחה לפי הצורך.

יציאה מהמחלקה: אם בכוונתך לצאת מהמחלקה, עליך לצוות המטפל בך על מקומך ועל משך היעדרותך.

מניעת נפילות

חשוב לנו ששהייתך בבית החולים במהלך האשפוז תהיה בטוחה. כדי להקטין את הסיכון לנפילה מקרית במהלך האשפוז, אנא, קרא את ההמלצות הבאות:

אל תהסס לקרוא לאחות לעזרה כאשר אתה צריך לקום מהמיטה או אם הנך חש חולשה, חוסר יציבות או סחרחורת

בקש עזרה כדי ללכת לשירותים. ודא כי הנתיב אל חדר הרחצה והשירותים ידוע לך

היעזר בפעמון לקרוא לאחות לעזרה כאשר הינך בשירותים / מקלחת וחש חולשה, חוסר יציבות או סחרחורת

לפני שאתה קם לעמידה שב מספר דקות על שפת המיטה

אם אתה משתמש בהליכון, מקל או כיסא גלגלים בבית, יידע על כך את האחות. במידה והדבר אפשרי, השתמש בעזרים אלו במהלך האשפוז. שמור אותם בהישג ידך

כאשר אתה מסתובב, נעל נעליים / נעלי בית סגורות ונוחות

שים לב למכשולים אפשריים כמו צינורות חמצן, צנתרים, ציוד שעלולים להפריע בהליכה

שים לב שדפנות המיטה מורדים אלא אם כן, אתה מעוניין שהם יהיו מורמים (או שהדבר הומלץ לך על ידי הצוות המטפל). בבקשה, אל תנסה לטפס מעל הדפנות. קרא לאחות לעזרה

יידע את הצוות המטפל על נוזל שנשפך על הרצפה או אזורים רטובים כדי שניתן יהיה לנקותם במהירות

השתמש לתמיכה או לייצוב של עצמך רק בחפצים קבועים, שאינם יכולים לזוז. אל תשתמש לצורך כך בעמוד העירוי, ארונית, כיסא גלגלים או חפצים אחרים שיכולים לזוז

היעזר בפעמון שלצד המיטה כתזכורת לקרוא לאחות לעזרה, כאשר אתה מעוניין לצאת מהמיטה

השתמש במעקות שבחדר הרחצה, השירותים והמסדרון

אם אתה מרכיב משקפיים או מכשירי שמיעה, השתמש בהם

אם הנך משתמש בכיסא גלגלים, הקפד על סגירת מעצורי הכיסא והימנע מלהתכופף לרצפה בכדי להרים חפצים. מאוד מומלץ להשתמש ב "יד עזר"

שמור פריטים חשובים בהישג יד לדוגמא: פעמון קריאה לאחות, משקפיים

שים לב! הסיכון לנפילה בסביבה לא מוכרת כמו בית החולים עולה ועל כן חשוב להיעזר בהמלצות.

להרחבה בנושא מניעת נפילות, לחץ כאן

שחרור מאשפוז

ההחלטה על שחרורך נעשית על ידי רופא בכיר של המחלקה. במכתב המצורף בעת השחרור, מצוינים כל הפרטים הנחוצים: מהלך אשפוז, אבחנות, בדיקות והמלצות להמשך מעקב וטיפול תרופתי במידת הצורך ובצירוף מרשמים.

שירותים הקיימים לשירותך בבית החולים

יד שרה

בעין כרם - קומה מינוס 2, שעות פתיחה: 10:30-14:00, טלפון: 02-6776260

בהר הצופים - קומה 2 שעות הפתיחה: 10:30-13:00 טלפון: 02-5844485

השכרת כיסא גלגלים

שירות השכרת כיסא גלגלים זמין ונח נמצא בכניסות לבתי החולים ובכניסה לחדרי המיון.

שירותי מתורגמנות

בבית החולים ניתנים שירותי מתורגמנות לשפות שונות. במידת הצורך, יש לפנות לאחיות המחלקה / השירות הסוציאלי לקבלת עזרה.

מלונית הדסה עין כרם

ניתן להזמין חדרים בתשלום במלונית הדסה עין כרם, לפרטים: 02-5608555.

הזמנת אמבולנס לשחרור

להזמנת אמבולנס בחינם (בתיאום יום לפני השחרור) יש לפנות לעובדת הסוציאלית.

תשלום חניה

תשלום החניה הינו לפי תעריף יומי. ניתן לשלם במכונות תשלום שנמצאות בחניון וגם בכניסה לבית חולים. הסדרי תשלום חניה למאושפזים זכאים – ניתן לברר אצל אחיות המחלקה / השירות הסוציאלי.

כדי לשמור על הבטיחות יש להקפיד על חניה בהתאם לשילוט והחוקדוחות חנייה ניתנים לבעלי רכבים שאינם מחנים את רכבם כחוק

שרותי דת

בעין כרם - קיימים 3 בתי כנסת הנמצאים בקומה 0

בהר הצופים - בית כנסת נמצא בקומה 2

למידע נוסף, יש להיכנס לאתר האינטרנט של הדסה ב"מידע למתאשפז" – לחץ כאן

בית תפילה למטופלים מוסלמים

בעין כרם – בקומה מינוס 1 בכניסה למערך המעבדות

בהר הצופים - בקומה 2 סמוך ליד שרה

לכל המטופלים בני כל הדתות והזרמים ובני משפחותיהם:

בכל פנייה בנושא תמיכה רוחנית, דתית או הלכתית,

הנכם מוזמנים לפנות לרב המרכזים הרפואיים אשר יפנה את פנייתכם לאיש הדת המתאים

כשרות ושמירת שבת

בשבת המערכות פועלות על פי סידורים הלכתיים, מדעיים וטכנולוגיים.

מטבח בית החולים לא מבשל בשבת. האוכל מחומם ומשונע על ידי נוכרים. הכשרות הינה למהדרין בתכלית ההידור, בשנת שמיטה - יבול נוכרי.

קידוש והבדלה נערכים במחלקה על ידי נציגים של רב המרכזים הרפואיים.

נרות שבת וחג יש להדליק בלובי המחלקה במתקן ייעודי.

יש להדליק נרות רק במתקן הייעודי. אין להדליק נרות בחדרי האשפוז!

בכל שאלה בנושא ניתן לפנות לרב המרכזים הרפואיים של הדסה:

הרב משה קליין: 02-6776229

זמני ארוחות

ארוחת בוקר: 09:00 - 07:45

ארוחת צהריים: 13:00 - 11:45

ארוחת ערב: 19:00 - 17:30

*ארוחות בד"צ - יש לפנות למחלק האוכל

עישון

העישון בין כותלי בית החולים אסור!

חפצי ערך

מומלץ לא להביא לבית החולים חפצים יקרי ערך. בית החולים אינו אחראי על אובדן או גניבה של חפצים אישיים. במידת הצורך, ניתן להפקיד חפצים יקרי ערך או להכניסם לכספות. אנא פנו לצוות המחלקה לקבלת מידע בנושא.

עיקרי חוק זכויות החולה

כרזות על זכויות המטופל תלויות ברחבי בית החולים ובמחלקה.

להלן עיקרי הזכויות:

הזכות לקבל טיפול רפואי נאות - טיפול רפואי מקצועי ואנושי ללא הבדלי דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטייה מינית וכד'.

זהות המטפל - זכותך לדעת את שמו ותפקידו של איש הצוות המטפל בך, חובתו של המטפל להזדהות בפניך ולשאת תג זיהוי ברור.

הסכמה לטיפול רפואי - זכותך לקבל הסבר מתאים ומובן על מצבך הרפואי ועל אפשרויות הטיפול המתאימות לך וחלופותיהן, סיכונים, סיכויים ותופעות לוואי אפשריות, כולל הימנעות מטיפול. חשוב שתמסור למטפל את המידע אודות ההיסטוריה הרפואית שלך כדי שהאבחנה והטיפול המוצע לך יהיו מתאימים. זכותך שלא לקבל טיפול רפואי שלא הסכמת לו (פרט למקרים חריגים הקבועים בחוק). זכותך למנות מיופה כוח, שיהיה מוסמך להסכים במקומך לטיפול רפואי במקרה בו לא תוכל לקבל החלטה.

שמירה על כבוד ופרטיות - זכותך שהמטפלים בך וכל עוברי המוסד הרפואי ישמרו על כבודך ועל פרטיותך בכל שלבי הטיפול הרפואי. בבדיקות רפואיות מסוימות זכותך לנוכחות אדם נוסף בחדר לפי בקשתך.

שמירה על סודיות רפואית - זכותך שסודיות המידע הרפואי אודותיך תישמר. חובתם של המטפלים בך להבטיח שמירה על סודיות המידע הרפואי הנוגע אליך ולטיפול בך, שהגיע אליהם במסגרת תפקידם.

מסירת מידע רפואי לאחר - זכותך שמידע רפואי אודותיך יימסר לאחר רק בהסכמתך או כאשר לפי הוראות החוק הדבר מותר או הינו חובה.

חוות דעת נוספת - זכותך ליזום קבלת חוות דעת רפואית נוספת (ממטפל בתוך המוסד הרפואי או מחוץ למוסד הרפואי) בנוגע למצבך ולטיפול המומלץ. מחובת הצוות הרפואי במוסד לסייע לך בכך.

רצף טיפולי - במעבר בין מטפלים או בין מוסדות רפואיים. זכותך לבקש שהמטפלים והמוסדות הרפואיים יפעלו בשיתוף פעולה לשם הבטחת המשך טיפול רפואי נאות בך.

קבלת מבקרים - במהלך אשפוז זכותך לקבל מבקרים בשעות שיועדו לכך על ידי הנהלת בית החולים.

קבלת מידע רפואי - זכותך לקבל מהמטפל או מהמוסד הרפואי מידע רפואי מהרשומה הרפואית שלך או העתק הרשומה הרפואית (קבלת העתק הרשומה עשויה להיות כרוכה בתשלום). עם שחרורך מטיפול זכותך לקבל סיכום של מהלך הטיפול או האשפוז, בכתב.

חובות המטופל

לספק למטפלים בך מידע מלא ומדויק על מצבך הבריאותי ולהמציא, במידת האפשר, מסמכים הנוגעים לכך.

להציג שאלות למטפל/ים בך, כאשר ההסברים שניתנו לך לא הובנו או לא סיפקו אותך וליידע את המטפלים על ציפיותיך.

לגלות מעורבות ושותפות בתהליך הטיפול ולהיענות להוראות המטפלים. עליך ליידע את המטפלים בך על כל שינוי שחל במצבך או על בעיה שהתעוררה.

להתחשב במטופלים אחרים ובמצבם, לכבדם ולא להפריע להם, כשם שהיית רוצה שיתחשבו בך.

לנהוג בהתאם לכללים הקיימים בביה"ח ביחס לשעות הביקור, לשמירת הניקיון, איסור עישון ובטיחות.

להתייחס בכבוד לצוות המטפל

פנייה לוועדת האתיקה לפי חוק זכויות החולה

יש לפנות באמצעות המיילים או הטלפונים הבאים:

[email protected]

[email protected]

050-7874397

050-5172018

הוראת סטודנטים

בבית החולים מתקיימת הוראת סטודנטים במקצועות הרפואה, הסיעוד ובמקצועות בריאות אחרים. אנו מקווים שתגלו סובלנות והבנה לנושא חשוב זה. הסכמתך המפורשת, מראש, לנוכחות ו/או לבדיקה על ידי סטודנטים היא תנאי לשיתופם.

נציב פניות הציבור

משרד נציב פניות הציבור נמצא בהדסה עין כרם, בבניין המרפאות - קומה 0

המשרד פתוח לקהל בין השעות: 8:00-15:00 ומשרת את שני בתי החולים של הדסה.

הנציב מטפל בכל תלונה, טענה ותודה הנוגעות לשירות בבית החולים.

פניות לנציבות הינן בכתב וניתן לפנות במייל בכל עת דרך אתר הדסה - נציבות פניות הציבור: https://www.hadassah.org.il/contactuspublicinquiries

בדואר: נציבות פניות הציבור, בית החולים הדסה עין-כרם, ת.ד 12000, ירושלים 9112001

בפקס: 02-6778665

יש לציין את נושא הפנייה, פרטי הפונה ופרטי המטופל – מספר זהות וטלפון להתקשרות.

להרחבה בנושא זכויות המטופל, לחץ כאן

אנו מאחלים לך בריאות איתנה

צוות המרכז הרפואי הדסה

המידע המופיע בפרסום זה נועד להשכלה בלבד ואינו מהווה חוות דעת רפואית ובכל מקרה, אינו תחליף לייעוץ מקצועי רפואי. כל הזכויות שמורות להדסה ©. אין לצלם, להעתיק ולעשות כל שימוש מסחרי מבלי לקבל אישור בכתב מאת הדסה. החוברת מיועדת לנשים וגברים כאחד.2024 .