נגישות

מידע למטופלים ולמלווים במחלקה האונקולוגית

מטופל/ת נכבד/ה,

עם אשפוזך במחלקתנו, ברצוננו למסור לך ולבני משפחתך מידע על המחלקה. אנו מקווים שמידע זה יוכל להקל על השהות בבית החולים.

צוות המחלקה ישמח לסייע לכם ולענות על כל שאלה נוספת שתתעורר.

מידע כללי

טלפון המחלקה: 02-6776675/6,

פקס: 02-6776612

מיקום המחלקה: מכון שרת, קומה הראשונה

הטיפול במחלקה כולל בין היתר שילוב של טיפולים שונים במחלה, ביניהם מתן טיפולים כימותרפיים, ביולוגיים ואימונוטרפיים, טיפולים רדיואקטיביים ייחודיים לגידולים נוירו אנדוקריניים, טיפולי קרינה ממוקדת SIRTEX לכבד, טיפול ביוד רדיואקטיבי ואשפוז לצורך טיפול קרינתי.

בנוסף ניתן גם טיפול בסיבוכי מחלה, איזון סימפטומים, טיפול תומך תוך ליווי המטופל ומשפחתו לאורך כל שלבי המחלה.

קבלה למחלקה

קבלה משרדית

עם הגיעך לבית החולים וטרם קבלתך למחלקה, עליך לפנות לעמדת "קבלת החולים" עם טופס ה"הפנייה לאשפוז" וטופס 17 מקופת החולים, שם יתבצע הרישום המשרדי לבית החולים. לאחר מכן, יש להגיע למחלקתנו עם הטפסים אותם תקבל. בהתאם לסיבת הגעתך תופנה ע"י המזכירה או האחות האחראית לבדיקות דם (מתבצעות בקומה 1- במכון שרת), לחדר המשפחות או לחדר.

קבלה רפואית וסיעודית

בהמשך, תתקבל על ידי אחות שתבצע לך קבלה סיעודית, הכוללת ריאיון, על מנת שנוכל להכיר אותך ואת מצבך יותר טוב, מדידת סימנים חיוניים (לחץ דם, דופק, חום, רווי חמצן בדם, אומדן כאב ומדידת סוכר בהתאם לצורך) וענידת תג זיהוי. בשלב זה, יוסבר לך אודות סדר היום במחלקה, השירותים השונים הניתנים באשפוז ותקבל מידי האחות הדרכה בנוגע לטיפול הספציפי אליו הגעת. לפי הצורך ניקח גם בדיקות סקר שונות ע"פ הנחייה ממשרד הבריאות/ בנוסף, תעשה קבלה רפואית ע"י רופא/ה במחלקתנו. בשלב זה יש לדווח על כל טיפול תרופתי אותו את/ה נוטל/ת באופן קבוע. חשוב ביותר לדווח לצוות המטפל על כל רגישות, לתרופות, למזון או לדם ולמוצריו.

במידה והנך סובל/ת מתופעות לוואי כלשהן הנוגעות לטיפולך או למצבך הרפואי או מתסמינים אחרים כולל כאב, בחילות, חוסר תאבון, קושי בשינה, חרדה, עצבות או כל דבר אחר אשר משפיע על איכות חייך, אנא שתף/י בזאת את האחות המבצעת את הקבלה, הרופא או אחות מרכזת הטיפול שלכם ואנו נעשה כל שביכולתנו להקל עליכם.

במידה והנך חש/ה חוסר יציבות בעמידה או הליכה, סחרחורות או חולשה כללית, אנא דווח/י זאת לאחות בקבלתך, אנו נדאג לכך שיהיה פעמון ליד מיטתך ונבקש שלא לרדת מהמיטה ללא ליווי, וזאת על מנת למנוע נפילה.

אם הנך רגיש לסוג מזון כלשהו או זקוק לכלכלה מיוחדת, אנא, דווח על כך לאחות. לאנשים עם שיניים תותבות תינתן קופסא לאחסונן.

מסגרת להמשך טיפול

על כל מטופל ומשפחה יש לדווח בתחילת האשפוז או במהלכו באם קיים קושי בחזרת המטופל לביתו. זאת, כדי שנוכל לעזור ולתאם עבורו מסגרת מתאימה לשחרור, לפי מצבו הרפואי.

בכל יום מתקבלים למחלקתנו מספר מטופלים בו זמנית, בין אם מהבית לצורך קבלת טיפול כימותרפי או מהמיון, טיפול יום והמרפאות. לכן, תיתכן המתנה בין בדיקה לבדיקה ועד אשר מתפנה חדר. אנא קבלו זאת בהבנה וסבלנות ודאגו מראש לעיסוק בזמן ההמתנה (ספר, תשבץ, מלאכת יד וכד’). אנו עושים כל שביכולתנו לתת את הטיפול הטוב ביותר לכל מטופל/ת ולדאוג לקדם את כניסתכם לחדר והתמקמות בו. במידה והנך מרגיש חולשה או קושי בישיבה ממושכת, אנא דווח זאת לאחות האחראית ונדאג לסדר לכם מיטה בפרוזדור עד אשר יתפנה מקום.

אחות מרכזת טיפול

בכל משמרת, לכל מטופל יש אחות שמרכזת את הטיפול בו בכל ההיבטים (סיעודיים, סוציאליים, נפשיים ותיאום התייעצויות רפואיות שונות). בתחילת כל משמרת, האחות מרכזת

הטיפול תציג עצמה בפניך ואליה ניתן לפנות בכל שאלה ובעיה. אנו משתדלים להיענות לקריאתכם במהירות האפשרית.

אין ליטול תרופות באופן עצמאי ללא ידיעת האחות מרכזת הטיפול.

בזמן הטיפולים הסיעודיים בחדר, בני משפחה ומלווים יתבקשו לצאת, כדי לאפשר פרטיות לכלל המאושפזים.

חדרי האשפוז

במחלקה 32 מיטות אשפוז, חלקן בחדרים זוגיים וחלקן בבודדים.

האחות תערוך לך היכרות עם המחלקה והחדר בו תאושפז. קביעת מיקום המטופלים בחדרים מתבצעת על ידי צוות המחלקה, על פי שיקולים מקצועיים וצרכי המחלקה, והמקום עשוי להשתנות במידת הצורך במהלך האשפוז.

מה יש בחדרים?

ליד כל מיטה וכן במקלחת ובשירותים יש פעמון מצוקה לעת הצורך ובכל מקרה של צורך בעזרה.

לצד כל מיטה יש מנורת קריאה, טלוויזיה עם שלט ומיטה נוספת למלווה, שאותה יש לכסות בסדין לפני השינה.

יש להשליך מגבות / מצעים מלוכלכים לאחד מאוגרי הכביסה מול חדר 3 או 10.

מהו סדר היום במחלקה?

ביקור רופאים

ביקור רופאים מתקיים כל יום בין השעות 08:00-14:00

במהלך הביקור, יוכל המטופל להתעדכן אודות מצבו הרפואי, להציג שאלות לצוות המטפל בו ולהיות מעורב ושותף בתהליך הטיפול. לקראת הביקור, מומלץ להכין מראש שאלות כתובות בנושאים שאתה מעוניין להעלות בפני הצוות המטפל.

בשעות בהן מתקיים ביקור רופאים יכול להישאר לצד המטופל בן משפחה אחד.

שיחה עם רופא המחלקה/ אחות ראשית

ניתן לקיים שיחה עם רופא המחלקה בשעות הצהריים לפי תאום מראש עם האחות הראשית או מזכירת המחלקה

ניתן לקיים שיחה עם האחות הראשית בימי א'-ה' בשעות הבוקר לאחר תאום עמה.

משמרות האחיות

בוקר:07:00-15:00

ערב:15:00-23:00

לילה:23:00-07:00

העברת משמרת

בחצי השעה הראשונה של כל משמרת האחיות יש החלפה בין הצוותים לצורך מסירת מידע.

בזמן זה, יוכל הצוות הסיעודי להתפנות לפניות דחופות בלבד, נודה על סבלנותכם.

זמני ארוחות

ארוחת בוקר: 08:00-09:00

ארוחת צהריים:12:00-13:00

ארוחת ערב:17:30-18:30

מה כוללות הארוחות?

הארוחה מותאמת למצבו הבריאותי של כל מטופל.

ישנן תוספות של אבקת חלבון, מילקשייק, אנשור, אוסמוליט ועוד שנועדו להעשרה תזונתית במידת הצורך.

ניתן לבקש מאחות מרכזת הטיפול או המזכירה לשוחח עם דיאטנית לייעוץ תזונתי.

קיימת אפשרות להזמין גם אוכל מבד"ץ ע"י בקשה ממחלקת האוכל בזמן ארוחת הבוקר או באופן פרטי.

מה מומלץ להביא לאשפוז?

מומלץ להביא כלי רחצה- מברשת שיניים, משחת שיניים, שמפו, כלי גילוח, נעלי בית.

אם נוח לך להשתמש בסוג מסוים של סבון, או אם ברצונך ללבוש פיג'מה פרטית שלך, אין כל מניעה להביא גם פריטים אלה.

שחרור מהמחלקה

לקראת סיום הטיפול הרפואי יימסר למטופל ולמלווה מועד השחרור. במידה ונדע על השחרור יום לפני נדאג ליידע אתכם אך לא תמיד יודעים זאת מראש. שחרור מהמחלקה מתבצע בד"כ בשעות הבוקר, עד השעה 12:00.

המטופל יקבל לידיו מכתב סיכום, עמו יש לפנות לרופא המטפל בקופ"ח. הפנייה לרופא המשפחה לאחר השחרור חשובה מאוד לשמירת רצף הטיפול הרפואי.

תרופות להמשך טיפול לאחר השחרור לא מסופקות על ידי בית החולים אלא ע"י קופ"ח בקהילה לפי מרשם מאתנו.

מניעת זיהומים

נודה לכם אם תסייעו לנו במאבקנו למניעת העברת זיהומים ע"י שמירה על מס' כללים:

יש לרחוץ ידיים במים ובסבון או בהדסול (תמיסה לחיטוי ידיים), לפני ואחרי כל מגע עם המטופל וציודו.

אין לשבת או לשכב על מיטת המאושפז

אם בן המשפחה נמצא בבידוד, אנא הישמעו להדרכת האחות מרכזת הטיפול והוראותיה.

כללי בטיחות חשובים למטופל ומשפחתו

מאושפזים עם מגבלות פיזיות הנמצאים בסיכון לנפילה מתבקשים להיעזר באנשי הצוות בעת ירידה או חזרה למיטה כדי להימנע מנפילות!!

לחלק מהמאושפזים צנרת המיועדת לטיפול. אנא היזהרו בעת ניידות ממשיכתה/ שליפתה בטעות. במקרה של דימום אנא קראו מיד לאחות ולחצו עם גזה לעצירת הדימום כטיפול ראשוני.

ביקור אורחים

ביקור אורחים אצל המאושפזים מתקיים לאורך כל היממה וללא הגבלת זמן. עם זאת, נבקש שתהיה התחשבות במצב המטופל והצורך של שכנו/ה לחדר מבחינת פרטיות ושקט.

ככלל, לא ישהו יותר משני מבקרים בו זמנית ליד מיטת המאושפז. זאת, כדי לאפשר את מנוחת המטופלים ופרטיותם ובכך גם לסייע במניעת העברת זיהומים במחלקה.

אנשים שאינם בקו הבריאות מתבקשים להימנע מביקור במחלקה ; עדיף להימנע מלהביא תינוקות ופעוטות.

בשעות הלילה יתאפשר ליווי צמוד של מלווה אחד למאושפז ולפי מצבו של המטופל.

חדר משפחות

לרשותכם עומד חדר משפחות מרווח. אנא שימרו על הניקיון לרווחת כולנו!

לנוחיותכם: מתקן לשתייה חמה וקרה, כוסות חד פעמיות, קפה, תה וחלב, באדיבות "דרכי מרים" מקרר וטלוויזיה . אנא שמרו על הניקיון

בנוסף קיים מיחם לשבת, מיקרוגל, מכונת קרח ומקרר. אנא סמנו את שמכם על מזון הנכנס למקרר. בכל יום ה' מנקים את המקרר ומזון שאינו מסומן נזרק.

שומרי שבת

מומלץ לכוון את האור ואת המיטה שלך לפני כניסת שבת.

נרות שבת: מדליקים במרוכז בתחנת אחיות. אין להדליק נרות שבת בחדר האשפוז בשל סכנת שריפה.

מידע חשוב נוסף

עישון

חל איסור מוחלט על עישון בין כותלי בית החולים!

חפצי ערך

מומלץ לא להביא לבית החולים חפצי ערך כגון: תכשיטים, חפצים אישיים בעלי ערך רגשי ומסמכים שאינם נחוצים במהלך האשפוז. עם זאת, בחדרים יש כספת הניתנת לשימושכם בעת האשפוז.

לתשומת לבכם: בית החולים אינו אחראי לנזק, אבדה או גנבה של פריטים אישיים של חולים. כספת לשימושכם ליד המיטה.

במידה ונגנב מכם פריט בעל ערך אנא ידעו את האחות המטפלת או את המזכירה והיא תדווח לביטחון.

סידורי חניה 

ניתן לקבל עזרה ממזכירת המחלקה או מהעובדת הסוציאלית

הוראת סטודנטים

בבית החולים מתקיימת הוראת סטודנטים במקצועות הרפואה, הסיעוד ובמקצועות בריאות אחרים. אנו מקווים שתגלו סובלנות והבנה לנושא חשוב זה, ותשתפו עימם פעולה.

אילו שירותים נוספים עומדים לרשותכם?

שרותי תרגום לשפות ערבית, אמהרית, רוסית ועוד. לפרטים: 6776333 – 02

בית הכנסת ממוקם בקומת ביניים של בניין האשפוז. תפילת שחרית מתקיימת בשעה 7:00.

סניף "יד שרה" ממוקם בקומה 2- שעות פעילות ימים א'-ה' בשעות 10:30-14:00, טל': 02-6776260

ארוחות למשפחות בסופי שבוע מתקיימות באולם הברית בקומה 0.

חלוקת מזון למשפחות במהלך השבוע ע"י מתנדבי "עזר מציון". לתאום, טל': 02-5002111

מרכז "אור טוב לשיער" – פועל במכון שרת בקומה ת-3, מציע פתרונות לבעיות נשירת שיער בעת טיפולים כימותרפיים. פתוח בין השעות 9:00-15:30

טל. 02-6778668 / 02-6777236 / 050-7874939. השירות בתשלום.

נציב פניות הציבור

זכותך לפנות לאחראי על פניות הציבור וזכויות המטופלים במוסד הרפואי בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה. זכותך לקבל ממצאים ומסקנות של בדיקת תלונתך.

המשרד פתוח בימים א-ה; בין השעות 08:00-15:00 ונותן מענה לשני בתי החולים של הדסה.

מיקום: המרכז הרפואי הדסה עין כרם - קומת ביניים (קומה 0)

טלפון: 02-6777555

פניות בכתב בלבד:

דואר: נציבות פניות הציבור, המרכז הרפואי הדסה עין כרם, ת.ד 12000 ירושלים.

מיקוד: 9112001

פקס: 02-6778665

פניה דרך אתר הדסה: https://hadassah.health/

יש לציין את נושא הפנייה בראש המכתב, בצירוף פרטים מלאים של הפונה ומס' טלפון לחזרה.

במקרים דחופים בלבד: במשמרות ערב ולילה,

בשבת ובחג - הפנייה לנציב פניות הציבור תיעשה

באמצעות האחות הכללית.

מהם עקרונות "חוק זכויות החולה"?

לקבל טיפול רפואי ללא אפליה מטעמי גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, מין וכו'.

לקבל טיפול רפואי נאות הן מבחינת הרמה המקצועית והאיכות הרפואית, והן מבחינת יחסי האנוש.

לקבל מידע בדבר זהותו ותפקידו של כל אדם שמטפל בך.

חוות דעת נוספת - להשיג מיוזמתך חוות דעת נוספת לעניין הטיפול בך. המטפל והמוסד הרפואי יסייעו לך בכל הדרוש לכך.

הבטחת המשך טיפול נאות - במידה ואתה עובר ממטפל למטפל או ממוסד רפואי אחד לאחר, הנך זכאי, לפי בקשתך, לשיתוף פעולה של המטפלים והמוסדות הרפואיים הקשורים לטיפולך הרפואי.

שמירה על כבוד ופרטיות המטופל - לקבל יחס נאות ומתחשב , תוך שמירה על כבודך ופרטיותך.

טיפול במצב חירום רפואי – במצב זה, ייתן המטפל או המוסד הרפואי טיפול רפואי ככל יכולתו או יפנה את המטופל במידת הצורך לקבלת טיפול מתאים. בנסיבות שבהן נשקפת למטופל סכנה חמורה והוא מתנגד לטיפול רפואי, רשאי מטפל לתת את הטיפול הרפואי אף בניגוד לרצון המטופל, באישור ועדת האתיקה במוסד.

הסכמה מדעת – הזכות לקבל הסבר בשלב מוקדם ככל האפשר על אבחנת מחלתך, על המהות והמטרה של הטיפול המוצע לך, על הסיכויים והסיכונים שלו לרבות תופעות לוואי, כאב ואי נוחות, על טיפולים חלופיים, והאם הטיפול המוצע הוא חדשני. הסכמתך מרצונך החופשי, היא תנאי לטיפול בך. ניתן למנות נציג מטעמך, שיהיה מוסמך להסכים או לסרב במקומך לטיפול רפואי, ובתנאים שאותם תקבע.

לקבל מידע רפואי מהרשומה הרפואית - מהמטפל או מהמוסד הרפואי, לרבות העתקה, המתייחסת למטופל. למרות זאת, רשאי מטפל להחליט שלא למסור למטופל מידע רפואי מלא או חלקי אם הוא עלול לגרום נזק חמור לבריאותו הגופנית או הנפשית של המטופל או לסכן את חייו.

עם שחרורך מבית החולים יימסר לידיך מכתב השחרור הכולל: סיכום האשפוז, תוצאות בדיקות והנחיות להמשך טיפול ומעקב. תוצאות בדיקות שיגיעו לאחר השחרור ימסרו לך תוך פרק זמן סביר.

שמירת סודיות רפואית - מטפל או עובד מוסד רפואי, ישמרו בסוד כל מידע הנוגע לך, שהגיע אליהם תוך כדי מילוי תפקידם או במהלך עבודתם.

לפנות ולקבל הסבר אודות זכויותיך וסיוע בפתרון הבעיות – לשם כך, עומדות לשירות המטופלים של בתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים: נציבת פניות הציבור ומנהלת המחלקה לרווחת החולה והמשפחה. כמו כן, לידיעתך, בבית החולים פועלות שלוש וועדות פנים מוסדיות שתפקידן להבטיח את מימוש חוק זכויות החולה: וועדת בדיקה, וועדת איכות ובקרה וועדת אתיקה.

העדפות סוף חיים - חשוב לדווח לצוות הרפואי והסוציאלי על העדפות סוף חיים במידה וישנן. זוהי הזדמנות שנכיר ונכבד את רצון המטופל ומשפחתו במידה ויעלו שאלות דחופות הנוגעות לפעולות פולשניות כגון הנשמה מלאכותית.

אנו לשירותכם בכל פנייה ושאלה

בברכת החלמה מהירה,

צוות המחלקה