נגישות

דף מידע למאושפזים ולמלווים במחלקה לנוירולוגיה

מטופל/ת נכבד/ה, שלום רב,

עם אשפוזך במחלקה לנוירולוגיה, ברצוננו למסור לך ולבני משפחתך מידע על המחלקה. צוות המחלקה יעשה כל שביכולתו להקל על שהותך במהלך האשפוז. אנו לשירותך בכל פנייה ושאלה.

ברצוננו לאחל לך החלמה מהירה!

צוות המחלקה לנוירולוגיה

על המחלקה

במחלקה לנוירולוגיה מאושפזים חולים הזקוקים לאבחון ולטיפול במגוון המחלות של מערכת העצבים המרכזית וההיקפית.

המחלקה לנוירולוגיה כוללת מיטות של נוירולוגיה כללית, מספר מיטות ייעודיות לניטור וידאו-EEG ומספר מיטות ייעודיות של יחידת השבץ המוחי, בה מאושפזים חולים עם שבץ או עם חשד לשבץ.

למחלקה לנוירולוגיה שירותים נוספים מלבד מיטות האשפוז, כולל מרפאות חוץ, אשפוז יום, שיקום יום נוירו-ראיתי ומכונים לבדיקות שונות (EEG, EMG, VEP, FMRI, בדיקות דם למחלות דלקתיות של מערכת העצבים ועוד). שירותים אלה עוזרים לאבחון במהלך האשפוז ומאפשרים המשכיות של הטיפול אחרי השחרור מאשפוז.

הצוות שלנו

במחלקה פועל צוות רב מקצועי הכולל רופאים נוירולוגים, צוות סיעודי, פיזיותרפיסטים, דיאטניות, קלינאית תקשורת, עובדת סוציאלית ומזכיר.

מנהלת המחלקה: ד"ר דנה אקשטיין. אחות ראשית: מירה זוּל.

לצוות הקבוע מצטרפים לתקופות שונות משתלמים וסטודנטים במקצועות הטיפול השונים, בני/ות שרות ומתנדבים.

במידת הצורך, מוזמנים ע"י צוות המחלקה יועצים ממחלקות אחרות בבית החולים

קבלה למחלקה

עם קבלתך למחלקה חשוב לנו לדעת מה הן ציפיותיך מהאשפוז הנוכחי ובאיזו מידה אתה מעוניין להיות שותף ומעורב בהחלטות הטיפוליות. הדבר יסייע לנו להתאים לך את הטיפול בצורה מיטבית.

חשוב ביותר שתדווח לצוות המטפל על כל רגישות לתרופות, למזון או למוצרי דם.

יש ליידע את הרופא והאחות על תרופות (כולל תוספי מזון) אותן הנך נוטל באופן קבוע או להביא רשימת תרופות עדכנית.

בקבלתך יש למסור שני מספרי טלפון של בני משפחה או קרובים לך להודעות.

נבקשך להביא מסמכים רפואיים קודמים, לשם השלמת המידע על ההיסטוריה הרפואית שלך.

בהגיעך למחלקה תשובץ לחדר בהתאם למצבך הרפואי. לאחר מכן, תילקח היסטוריה רפואית וכן תעבור בדיקה על ידי רופא המחלקה. כל אלו יסייעו לנו לבנות עבורך תכנית טיפול אישית להמשך האשפוז.

חשוב לנו לציין שקביעת מיקום החדרים עבור כל מטופל מתבצעת על ידי צוות המחלקה, על פי שיקולים מקצועיים ועל פי צרכי המחלקה.

כל חדר מצויד בפעמון מצוקה, באמצעות ניתן לקרוא לאיש צוות, וכן ישנם פעמוני מצוקה נוספים במקלחת ובשירותים.

מטופלים בעלי שיניים תותבות יקבלו קופסא חדשה וייעודית לאחסון.

יש להימנע ככל האפשר מלהביא למחלקה ציוד בעל ערך כספי רב, אולם במידת הצורך נמצאת לרשותך כספת בחדר.

מתחילת האשפוז על כל משפחה לברר ולדווח לגבי המקום אליו צפוי המטופל להשתחרר וכן על אפשרות לקושי בחזרת המטופל לביתו. זאת, כדי שנוכל לתאם עבורו מסגרת מתאימה לשחרור לפי מצבו הרפואי.

סדר יום במחלקה

ביקור רופאים מתקיים כל יום בין השעות: 13:00-8:00.

משמרות האחיות: בוקר: 15:00-07:00, ערב: 23:00-15:00, לילה: 07:00-23:00

זמני ארוחות

ארוחת בוקר: 09:00-08:00, ארוחת צהריים: 13:00-12:00, ארוחת ערב: 19:00-18:00

סוג הארוחה נקבע על ידי אחות ותזונאית ומותאם למצבו הבריאותי של כל מטופל.

אם הנך רגיש לסוג מזון כלשהו או זקוק לכלכלה מיוחדת (בד"ץ, מזון צמחוני, טבעוני, ללא לקטוז, כלכלה מותאמת לחולי דיאליזה) אנא, דווח על כך לצוות.

במידת הצורך, תופנה לדיאטנית לשם ייעוץ.

ביקור רופאים

במהלך הביקור היומי תוכל להתעדכן אודות מצבך הרפואי, להציג שאלות לצוות המטפל בו ולהיות מעורב ושותף בתהליך הטיפול שנקבע עבורך.

בשעות בהן מתקיים ביקור רופאים, תתאפשר נוכחות מלווה אחד ליד המטופל, שאצלו מתבצע ביקור הרופאים.

מסירת מידע רפואי נוסף על ידי רופאים מתקיימת אחרי שעות הביקור, בין השעות 14.00 ל- 15.00. ניתן להירשם לשיחה אצל מזכיר/ת המחלקה.

במידה ותהיו מעוניינים בכך, תופנו למקורות של חומר קריאה מהימן על אודות מחלתכם.

טיפול סיעודי

לכל מטופל יש אח/ות שמרכז/ת את הטיפול בו בכל ההיבטים הרלוונטיים והיא מופקדת על הטיפול בך לאורך המשמרת.

בתחילת כל משמרת האח/ות תציג עצמה בפניך.

ניתן לפנות למרכז/ת הטיפול בכל שאלה ובעיה.

אין ליטול תרופות באופן עצמאי ללא ידיעת האחות מרכזת הטיפול.

בזמן הטיפולים הסיעודיים בחדר, בני משפחה, מלווים ומבקרים יתבקשו לצאת כדי לאפשר פרטיות לכלל המאושפזים.

ביקור אורחים

ביקור אורחים אצל המאושפזים בבית החולים אפשרי בכל יום עד השעה 20:00.

ככלל, אנו מבקשים שלא ישהו יותר מקרוב/מבקר אחד ליד מיטת המאושפז. זאת, כדי לאפשר את מנוחת המטופלים ופרטיותם וגם על מנת לסייע במניעת העברת זיהומים במחלקה ובבית החולים.

אנשים שאינם בקו הבריאות מתבקשים להימנע מביקור במחלקה.

בשעות הלילה יתאפשר ליווי צמוד של מלווה אחד למאושפז לפי מצבו הרפואי, באישור האחות הראשית או אחות אחראית המשמרת.

במחלקה יש חדר משפחות בו תוכלו לארח את הקרובים לכם ובו פינת שתייה חמה וקרה ומקרר.

כמו כן, אם המצב הרפואי מאפשר זאת, ניתן להיפגש עם מבקרים בשטחים הציבוריים שברחבי בית החולים.

מניעת זיהומים

בזמן האשפוז יש סיכון להתפתחות זיהומים נרכשים שמרביתם ניתנים למניעה. היגיינת ידיים הינה האמצעי היעיל ביותר למניעת העברת מחלות זיהומיות.

חשוב שהמבקרים ירחצו ידיים במים ובסבון או בתמיסת הדסול (תמיסה לחיטוי ידיים), לפני ואחרי כל מגע עם המטופל וציודו.

במקרה שהוגדר שהמטופל נמצא בבידוד, יש להימנע ככל האפשר מביקורים ולהישמע להוראות הצוות המטפל לגבי צורך במיגון בזמן שהיה בקרבת המאושפז.

שחרור מהמחלקה

שחרור מהמחלקה יכול להתבצע לאורך כל שעות היממה, אך בדרך-כלל בשעות אחה"צ, לקראת סיום הטיפול הרפואי. לרוב, לא מתבצעים שחרור במהלך סוף השבוע.

מועד השחרור יימסר למטופל ומלוויו בסמוך להחלטה הרפואית בדבר השחרור הצפוי.

אנא, דאגו להגיע על מנת לקחת את המטופל לביתו או למקום אחר שיוחלט בזמן שנקבע.

המטופל יקבל לידיו מכתב סיכום אשפוז, עמו יש לפנות לרופא המטפל בקופ"ח. פרטי המכתב יוסברו למטופל ולמלווה על פי בחירתו ע"י אנשי הצוות המטפל ויינתן זמן לקריאת המכתב ושאלת שאלות הבהרה לגביו. הבנת סיכום האשפוז וההמלצות להמשך חשובה ביותר להמשך הטיפול הרפואי בך.

לא ניתן להשתחרר מבית החולים ללא אישור וללא סיכום אשפוז.

חשוב ביותר להעביר את מכתב השחרור עם המידע לרופא המשפחה לשמירת רצף הטיפול הרפואי.

לא מסופקות תרופות להמשך טיפול לאחר השחרור על ידי בית החולים. הן תסופקנה על ידי קופת החולים שלך.

נשמח אם בסיום האשפוז (וגם במהלכו) תתנו לנו משוב על חווית האשפוז שלכם, על חלקיה הטובים יותר והטובים פחות, על מנת שנוכל להמשיך ולשפר את השירות למטופלים שלנו.

מידע כללי

העישון בין כותלי בית החולים אסור! ישנו מתחם מוגדר ביציאה מבית החולים המשמש למטרה זו.

בית החולים אינו אחראי על חפצי ערך. במידת הצורך, ניתן להפקיד חפצי ערך בכספת שבחדרך.

בבית החולים שלנו מתקיימת הוראת סטודנטים במקצועות הרפואה, הסיעוד ובמקצועות בריאות אחרים. אנו מקווים שתגלו סובלנות והבנה לנושא חשוב זה.

שירותים נוספים

בתי כנסת ממוקמים בקומה 0 של רחבת דוידסון בבניין האשפוז. תפילת שחרית מתקיימת בשעה 7:00

סניף "יד שרה" - ממוקם בקומה 2- בבניין המרפאות. שעות פעילות ימי א'-ה' בשעות 14:00-10:00, טל': 02-6776260

לשירותכם, ישפרו סנטר הכולל מרכז מסחרי, חניון מקורה ובית מלון בתוך מתחם בית החולים הדסה עין כרם.

ארוחות למשפחות בסופי שבוע מתקיימות באולם הברית בקומה 0 (קומת ביניים)

פניות הציבור - זכותך לפנות לאחראי על פניות הציבור וזכויות המטופלים במוסד הרפואי בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה. זכותך לקבל ממצאים ומסקנות של בדיקת תלונתך.

המשרד פתוח בימים א-ה; בין השעות 08:00-15:00 ונותן מענה לשני בתי החולים של הדסה.

מיקום: המרכז הרפואי הדסה עין כרם - קומת ביניים (קומה 0)

טלפון: 02-6777555

פניות בכתב בלבד:

דואר: נציבות פניות הציבור, המרכז הרפואי הדסה עין כרם, ת.ד 12000 , ירושלים.

מיקוד: 9112001

פקס: 02-6778665

יש לציין את נושא הפנייה בראש המכתב, בצירוף פרטים מלאים של הפונה ומס' טלפון לחזרה.

במקרים דחופים בלבד: במשמרות ערב ולילה,

בשבת ובחג - הפנייה לנציב פניות הציבור תיעשה

באמצעות האחות הכללית.

המידע המופיע בפרסום זה נועד להשכלה בלבד, ואינו מהווה חוות דעת רפואית ובכל מקרה, אינו תחליף לייעוץ מקצועי רפואי.

כל הזכויות שמורות להדסה © אין לצלם, להעתיק ולעשות כל שימוש מסחרי מבלי לקבל אישור בכתב מאת הדסה. החוברת מנוסחת בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך היא מיועדת לנשים וגברים כאחד. 2020

הדסה כאן בשבילכם

כתובתבניין דוידסון קומה 9
טלפון02-6779725

יחידת שבץ ,02-6779760,02-6779714

טלפון שני02-6776455
פקס02-6778133