נגישות
מחלקת קרדיולוגיה

היחידה לטיפול נמרץ לב – הדסה עין כרם (מידע למטופל)

מטופל/ת יקר/ה שלום רב,

בדף זה, ערכנו עבורך ועבור בני משפחתך מידע אודות היחידה לטיפול נמרץ לב, הפעילות והשירותים הניתנים בה.

צוות היחידה יעשה כל שביכולתו על מנת להקל על שהותך במהלך האשפוז.

אנו עומדים לשירותכם בכל פנייה ושאלה,

צוות מערך הלב

מנהל היחידה: פרופ' ארתור פולק

אחות ראשית: אירנה אורינובסקי

הצוות הינו רב מקצועי וכולל רופאים, אחיות, עובדת סוציאלית, דיאטנית, פיזיותרפיסט, מזכירה, כוח עזר ובת שירות לאומי.

מהו סדר היום ביחידה?

משמרות אחיות

בוקר- 7:00-15:00, ערב- 15:00-23:00, לילה- 23:00-7:00. בתחילת כל משמרת האחיות "מקבלות מחלקה" ומתעדכנות לגבי מצב המטופלים. בזמן זה, אנו מבקשים להמתין מחוץ ליחידה כדי להבטיח העברת מידע מלא ותקין בין אנשי הצוות.

ביקור רופאים

מתקיים בין השעות 9:00-12:00. במהלך הביקור תוכלו להתעדכן ולהיות מעורבים בתהליך הטיפול.

מלווה אחד בלבד יוכל להישאר לצד המטופל בזמן הביקור. בכל שעות היממה יש רופא מתמחה ורופא בכיר זמינים.

זמני הארוחות במחלקה

בוקר- 8:00-9:00, צהריים- 12:00-13:00, ערב- 18:00-19:00. הארוחה מותאמת למצבו הבריאותי של כל מטופל. אם הנך רגיש למזון כלשהו או זקוק לכלכלה מיוחדת, אנא דווח על כך לצוות. במידת הצורך תופנה לדיאטנית.

מה המשמעות של הטיפול והמעקב ביחידה לטיפול נמרץ לב?

ביחידה לטיפול נמרץ לב מאושפזים מטופלים הזקוקים למעקב צמוד של הצוות הרפואי והסיעודי וקיימת השגחה בכל שעות היממה. המטופלים מחוברים למכשירי ניטור ומנוטרים באופן קפדני. מכשירי הניטור מחוברים למוניטורים מרכזיים ביחידה, ונצפים בו זמנית בכמה מקומות. צוות היחידה נענה לצפצופים השונים על פי סדר חשיבות ודחיפות. יש לזכור כי לא כל צפצוף מעיד על בעיה.

לטיפול במאושפז בטיפול נמרץ נדרש ריכוז מרבי ,ולכן נודה על הבנתכם בשיתוף הפעולה ובשמירה על כללי ההתנהגות ביחידה.

קבלה ליחידה לטיפול נמרץ

בהגעת המטופל, אחות מרכזת טיפול ממקמת בחדר ומחברת למוניטור העוקב אחר קצב הלב, לחץ הדם וריווי החמצן בדם.

יש למסור פרטים חשובים אשר יסייעו להתאים תוכנית טיפול מיטבית, ולהביא מסמכים רפואיים קודמים.

מרכזת הטיפול תרכז את הטיפול בכל ההיבטים (סיעודיים, סוציאליים, נפשיים) ותיאום התייעצויות רפואיות שונות.

חשוב לדווח לצוות המטפל על כל רגישות לתרופות ,למזון או לדם ומוצריו, ועל התרופות אותן המטופל נוטל באופן קבוע. אין ליטול תרופות באופן עצמאי ללא ידיעת האחות מרכזת הטיפול.

מתי ניתן לדבר עם הצוות?

מנהל היחידה והאחות הראשית מקיימים שיחות עם המטופלים ובני המשפחה. במידה והנך מעוניין בשיחה, יש לתאם עם מזכירת היחידה.

דיאטנית ועובדת סוציאלית נמצאות בשעות הבוקר. אם ברצונכם לדבר איתן אנא הודיעו לאחות מרכזת הטיפול.

לפי החוק, אסורה מסירת מידע רפואי בטלפון. לכן, אם ברצונכם לדבר עם אנשי הצוות, יש להגיע למחלקה.

מניעת זיהומים

עזרו לנו למנוע העברת זיהומים והקפידו על ההנחיות הבאות:

לפני ואחרי כל מגע עם המטופל וציודו ובכל כניסה ויציאה מהחדרים, יש לשטוף ידיים עם תמיסת "הדסול" - תמיסה כחולה לחיטוי ידיים) הנמצאת בכניסה לכל לחדר(

כאשר על הדלת קיים שלט אדום "בידוד מגע", יש לוודא עם האחות אילו אמצעי מיגון נדרשים בטרם הכניסה לחדר. במקרים בהם נדרש ללבוש חלוק/סינר - אין לצאת מהחדר עם החלוק/סינר, אלא להורידו לפני היציאה ולהשליכו לפח .

בזמן הביקור יש לשהות בתוך החדרים, אין לשבת על מיטת המטופל, אין להסתובב במסדרונות ולגשת לחדרים אחרים.

ליווי המטופל המאושפז ושעות הביקור

כדי לאפשר לנו להעניק את הטיפול הטוב ביותר, תוך שמירה על פרטיות המטופל, נבקשכם שיתוף הפעולה:

שעות הביקור:08:00-14:00 ,16:00-20:00. אנא הישמעו להוראות הצוות והמתינו מחוץ ליחידה לכשתתבקשו.

מותרת כניסת מבקר אחד בלבד ליד מטופל. בשעות הלילה אין אפשרות לישון ליד המטופל.

נא לשמור על השקט ולהימנע משימוש במכשירים ניידים בתוך היחידה.

על מנת לאפשר לצוות גישה מהירה למטופל במצבי חירום נא לא להשאיר על הרצפה חפצים כגון: אוכל, בקבוקי שתייה או בגדים, וכן ניתן להכניס כיסא אחד לצד מיטת המטופל.

שחרור מהיחידה לטיפול נמרץ לב

מטופל שמצבו התייצב, יועבר למחלקה הקרדיולוגית להמשך טיפול והשגחה. במקרים בודדים ישוחרר מטופל לביתו ישירות מהיחידה לטיפול נמרץ.

מכתב סיכום בו יפורטו הנחיות להמשך טיפול ומעקב בבית יינתן בסיום האשפוז כולו, ביום השחרור הביתה.

חשוב ליידע את רופא המשפחה בקופת החולים ולהעביר לו את הסיכום על מנת לשמור על רצף טיפולי.

בנוסף למכתב הסיכום יקבל המטופל ביום שחרורו מרשם לתרופות הנדרשות להמשך הטיפול, אותן יש לקבל בקופות החולים. התרופות אינן מסופקות על ידי בית החולים.

לשירותכם במחלקה ובבית החולים

ליד כל מיטה, במקלחת ובשירותים יש פעמון מצוקה למקרה של צורך בעזרה.

חדר משפחות - הנמצא בסמוך ליחידה עומד לשימושכם עם מיחם מים חמים, מים קרים, טלוויזיה ומקרר.

יש לסמן מזון המאוכסן במקרר במדבקה עם שם החולה. לרווחת כולם, אנא שמרו על סדר וניקיון בחדר זה.

בתי כנסת ממוקמים בבניין האשפוז קומת ביניים.

ארוחות לשומרי שבת ניתנות ע"י נציג חב"ד באולם הברית קומה 1.

סניף "יד שרה" ממוקם בקומה 2-, שעות פעילות ימים א'-ה' בין השעות 11:00-14:00 טלפון- 02-6776561

נציב פניות הציבור - זכותך לפנות לאחראי על פניות הציבור וזכויות המטופלים במוסד הרפואי בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה. זכותך לקבל ממצאים ומסקנות של בדיקת תלונתך.

המשרד פתוח בימים א-ה; בין השעות 08:00-15:00 ונותן מענה לשני בתי החולים של הדסה.

מיקום: המרכז הרפואי הדסה עין כרם - קומת ביניים (קומה 0)

טלפון: 02-6777555 

פניות בכתב בלבד:

דואר: נציבות פניות הציבור, המרכז הרפואי הדסה עין כרם, ת.ד 12000 , ירושלים.

מיקוד: 9112001

פקס: 02-6778665

פניה דרך אתר הדסה: https://hadassah.health/

יש לציין את נושא הפנייה בראש המכתב, בצירוף פרטים מלאים של הפונה ומס' טלפון לחזרה.

במקרים דחופים בלבד: במשמרות ערב ולילה,

בשבת ובחג - הפנייה לנציב פניות הציבור תיעשה

באמצעות האחות הכללית.

מידע כללי

העישון בין כותלי בית החולים אסור.

בית החולים אינו אחראי על חפצי ערך. ניתן להפקיד חפצי ערך במשרד הקבלה בחדר המיון.

בברכת החלמה מהירה ורפואה שלמה

צוות היחידה לטיפול נמרץ לב

המידע המופיע בפרסום זה נועד להשכלה בלבד, ואינו מהווה חוות דעת רפואית ובכל מקרה, אינו תחליף לייעוץ מקצועי רפואי. כל הזכויות שמורות להדסה © אין לצלם, להעתיק ולעשות כל שימוש מסחרי מבלי לקבל אישור בכתב מאת הדסה. החוברת מנוסחת בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך היא מיועדת לנשים וגברים כאחד.

הדסה כאן בשבילכם

כתובתקומה 3 במגדל האשפוז ע"ש דוידסון
טלפון02-6775299
טלפון שני02-6777789
פקס02-6775289